A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Napsugár és a glutén

Életem betegen

2017. augusztus 19. - JBrigó

Székrekedés, ülőideg gyulladás voltak az első jelek, 17 évesen. Később egy vastagbéltükrözés gyenge bélnyálkahártyáról árulkodott, így a javasolt terápia a hashajtó lett, magánrendelésen, több tízezer forintért. Romlás esetén az orvos visszavárta betegét.
Ezúttal egy ma már jól ismert, egyre inkább elfogadott autoimmun betegségről mesél Napsugár, a gluténérzékenységről. Miért különleges? Mert ez az ő története az első tünetektől, a diagnózisig.

bread.jpgKép forrása: thedenizen.co.nz

Napsi erős hormontablettát szedett bőrproblémáira, melyre - amellett, hogy kételkedtek panaszai valódiságában - fogták végül az ülőideg gyulladás okát. Küzdött a vashiánnyal, de örökölhetősége miatt a szőnyeg alá söpörték a tünetet. Az akkor még kamasz lány küzdött a depresszióval, a tőle szokatlan motiváció hiányával, később pedig az állandó puffadással, bélgázokkal. Nem telt el sok idő, a panaszok listája bővült, méghozzá erős görcsökkel, melyek guggolás hatására látszottak enyhülni. Végül egy új szerelem, és a fiú segítőkészsége juttatta el Napsugárt egy dietetikushoz, aki azonnal a glutént kezdte el okolni, így céltudatosan az ezt követő három napban "glutént, gluténnal" evett, és visszatért újra a magánorvoshoz, ekkor már "konkrét tervvel".

Azonnal előírt TTG vérvételt és gyomortükrözést. Már a türközéskor mondta h 99 %, hogy ez gluténérzékenység, nincsenek bélbolyhaim, a redőzetem elsimult, a felszívófelületem 25 % (ami vicces, mert egy dekát sem fogytam, bár elég rendesen kajáltam, óránként mint egy kisbaba és állandóan fáradt meg éhes voltam).
Ahogy bemegy a kaja úgy megy ki és már másnap kezdjem el a diétát, bár eredmény csak 3 hónap múlva lesz. Tanácsot nem igazán adott, meg h mi ez, csak h menjek el dietetikushoz, vegyek könyveket, nézzek utána neten. Még az adókedvezményes papírt is nekem kellett kérnem, h adjon, mert arról sem tájékoztatott magától. Magánrendelésen!!! Ahol 10 percért 10 ezret fizettem.

Napsi jól fogadta a diagnózist, nem lombozta le, örült neki, megtanult együtt élni a betegséggel, és amit von maga után, a szigorú diétával. Jól érzi magát a testében, és ez az, ami számít!

Gyógytornász hallgatóként találkoztam velem egykorú , stroke-on túlesett versenysportoló lánnyal, aki alig tudott beszélni és járni. Rengeteg betegséggel, sclerosis multiplexes nőkkel, akiknek életük végéig katéterrel kell járkálniuk. Amputált betegekkel. Fejlődési rendellenességgel született gyerekekkel. Ezek után úgy gondoltam ez semmi.

szeretettel_nb.jpg

Napsugár történetének közzététele az engedélyével történt. A gluténérzékenységről további hasznos információ ide kattintva olvasható.

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr1512762982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

theprézli 2017.08.20. 17:18:25

"Rengeteg betegséggel, sclerosis multiplexes nőkkel, akiknek életük végéig katéterrel kell járkálniuk. Amputált betegekkel. Fejlődési rendellenességgel született gyerekekkel. Ezek után úgy gondoltam ez semmi." ??????? Még jó hogy...

apro_marosan_petergabor 2017.08.21. 07:48:55

Kissé zavaros volt ez az esetleírás...
süti beállítások módosítása