A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Frissítő pilates

Az én mércém

2018. augusztus 25. - JBrigó

Csodálatos módon különbözünk, mást szeretünk, más hoz lázba minket, és mástól rettegünk. Ha egy autoimmun haver "költözik hozzánk", akkor megeshet, hogy újra kell írjuk a szeretem listánkat, akkor is, ha a mozgásról van szó. Mint tudjátok, nálam a jóga nyert, de kíváncsi vagyok, vajon másoknak mi segít? Betti, aki Crohn beteg, elárulta az ő szíve választottját, és azt is, miért ajánlja.

dubois_141219-141219-5.jpgKép forrása: innen

Hogyan találkoztál a pilatesszel, mint mozgásformával?

A facebookon olvastam egy felhívást, akkor indult az Ingyenes Őszi Pilates Kis Zsuzsival. Erre jelentkeztem. E-mail formában kaptuk meg a gyakorlatsort, Youtube videóval és napi feladatokkal.

Tulajdonképpen mi is a pilates (ejtsd:pilátesz)?

Egy összetett mozgásforma, fitnesz módszer, amely apró pici gyakorlatokat tartalmaz. Figyelni kell a pontos feladatvégzésre és többfajta változata is van egy-egy gyakorlatnak. Vannak könnyítések pl. nyitott hasfalnál. A pilates fő célja a test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.

Otthon is végezhető? Ha igen, javasolnál erre megoldást?

Teljes mértékben végezhető otthon, pl ilyen formában is mint én. A dvd vagy internet segítségével könnyen megtanulható. Vannak azonban olyan részei, amikor én is szeretnék egy külső szemet, egy gyakorló oktatót hogy ránézzen jól csinálom-e a gyakorlatot. Illetve csoportban végezni is jó, mert húzóerő tud lenni.


Az első óra után mit tapasztaltál? Milyen hatással van rád?

Felfrissít. Volt izomlázam, tehát jól csináltam valamit. A testtartásra is jó hatással van, célokat ad és látványos az eredménye is.

Ajánlanád másnak is? Ha igen, miért?

Mindenképpen. Napi 10 perc mozgás mindenkinek jót tesz. Jó érezni hogy újra erősebb, feszesebb a test. Hogy könnyebbek a mozdulatok. Sok autoimmun beteg amikor rosszul van , elhagyja az ereje. A műtétek és a lábadozás jobb úgy ha egy közösség tagja az ember és mivel fokozatok vannak, siker élményt ad ha egyre nehezedő szinten sikerül a feladat.


Van olyan betegség/haver, amellyel együtt élőnek nem ajánlanád a pilatest?

A pilatesnél mindenféleképpen kell orvosi javaslat, mert a mozgásukban akadályozottak vagy gerincbetegek más módon kell hogy végrehajtsák. Mint ahogy említettem már a nyitott hasfal is nagyobb körültekintést igényel.


Ha valaki kedvet érez, hogy követi példádat, mit javasolnál neki, hogyan készüljön fel rá? (felszerelés pl.)

Egy pilates szőnyeg, jóga matrac nem árt ha van, de ugyanolyan jó a törölköző is. És persze kényelmes ruha.

 

Bettinek ezúton is köszönöm válaszait, és azt, hogy megosztotta velünk röviden, miért tette le voksát, Zsófihoz hasonlóan a pilates mellett. Neked milyen fajta mozgás segít? Oszd meg velünk, vedd fel velem ide kattintva a kapcsolatot!

sign2.jpg



A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr9814201397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása