A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Fesztivál betegen

2017. július 03. - JBrigó

Amióta elértem a kellő életkort, hogy megrajzolhassam személyiségem részeként zenei ízlésem, sosem volt kérdés számomra, milyen szórakozási formát, illetve helyszínt válasszak. Így szépen lassan lopta be magát szívembe a fesztivál érzés. A kedvenc, rongyosra hallgatott zenekart először (és azt hiszem sokadszor is) hallani felemelő, lélektöltő löketet ad, és olykor felnyitja az ember fülét, és fordítja el egy - egy együttestől. Egy szó, mint száz, amint találtam egy számomra ideális felhozatalú, színvonalú fesztivált, oda szerettem minden évben visszatérni.

Az első autoimmun betegségem diagnosztizálásának évében, 2015-ben látogattam el először egy Pécs melletti rendezvényre, amelyet már körülöttem mindenki ajnározott, így mondanom sem kell, mennyire kíváncsian vártam annak ellenére, hogy szó szerint utálom az újdonságokat. Ez a rendezvény a Fishing On Orfű.

Idén harmadszor volt szerencsém ott bulizni, ez a fesztivál végig kísérte a tudatlanságomból adódó poklokat, már ami a pajzsmirigy betegségem illeti, és ott volt akkor is, amikor a második haverom gondolt beköszönni, a mulatozás első napján 2016-ban. Egy szóval kellő tapasztalat lihegett már a nyakamban 2017-re, amelyet tekintve, hogy fesztiválszezon van, és sokan vagyunk sajnos fiatalon betegek, fontosnak tartok bejegyzés formájában leporolni, összeszedni, és megosztani.

fesztival.jpg

Az első alkalommal már az induláskor türelmetlen voltam, feszült, ingerlékeny, mintha egy tisztességes menstruáció közepén tartottam volna. Nő társaim most biztosan együtt éreznek velem, a férfiak viszont párommal! :) Nem csak nekem, neki is legalább annyira megterhelő és nehéz időszak volt a Hashimoto-féle betanulás folyamata, amely ezen a rendezvényen tetőzött ráadásul.
Abban az évben még nem szedtem a szükséges vitaminokat, így az időjárás változásokra is máshogyan (nagyon-nagyon rosszul) reagált a szervezetem. Érzelmi hullámvasút voltam rejtett csapdákkal, ráadásul 2015. éve nem kedvezett a fesztiválnak, ugyanis igen esősre sikeredett, és a hidegfront meg én valahogy nem kötöttünk barátságot. Tanulság?

Egy új diagnózis kézhezvételét követően kérj tanácsot tapasztalt betegtársaidtól! Minden apró lépés komoly változásokat hozhat az állapotodat illetően (mint pl. esetemben a vitaminok szedésének bevezetése).

Egy évvel később már előléptetett katonaként indultam útnak, és visszagondolva a legfelemelőbb érzés még most is az, hogy végre normálisnak éreztem magam a bőrömben. Ekkor kezdtem elhinni, hogy a naponta vívott csatáimnak van értelme, megéri minden belefektetett energia, mert az meghozza gyümölcsét. Mi a konklúzió a 2016-os Orfűn töltött napjaimból? Egyrészt a 'mentes táplálkozást akkoriban vezettem be, naivan azt hittem Pécsen sima ügy lesz az étkezésem, nos hatalmasat tévedtem! Másrészt már az első nap, ahogy a jéghideg üdítőmet ölelték át ujjaim, az egyik elkezdett zsibbadni, mire felocsúdtam, elszökött egyikükből a vér. Nem figyeltem rá, pedig kell!

 

Ha diétázni kényszerülsz, győződj meg az adott település, és környéke nyújtotta lehetőségekről, éttermekről, üzletekről, és készülj fel vészhelyzet esetére eltartható ételekkel (szendvics, keksz, stb.).

 

 

Az idei évre végül sikerült tökéletesre fejlesztenem a fesztiválozós technikámat, gondoltam mindenre, így nem szenvedtem hiányt semmiben. Gondoltam a pajzsmirigyemre a hormontabletta, vitaminok, folyadék (a gyógyszer bevételéhez!), és rendszeres étkezés által, a diétámra plusz eltartható rágcsálnivalókkal (keksz, és ízesített puffasztott rizs), és a keringésem érintette betegségemre, a Raynaud szindrómámra egy kesztyű személyében. Így nem okozott gondot az út közbeni fagyizás, tudtam enni a kedvenc, víz alapú jégkrémemből.

19433833_1963111883714820_1619738562_n.jpgÉn és a Calippom :)

Tény, hogy az áruház parkolójában nem kis fejtörésre adtam okot néhány embernek (30 felett járt a hőmérséklet). Végül egy kesztyű ugyan nem volt elég, de a fagyi finom volt! :)

 

Mielőtt hosszabb útra indulunk feltétlenül tegyük be táskánkba a betegségünk megkövetelte felszerelésünket, a bogyók mellé a diagnózisokat, és mint esetemben, a Raynaud szindróma megkívánta kesztyűt a meleg idő ellenére.

 

Fontos, hogy alkoholt felelősségteljesen, mértékkel fogyasszunk, ha fogyaszthatunk, és körültekintően vegyük figyelembe diétánkat, ha szükséges (gluténmentes diéta esetében pl. a sör tilos). Mindezen felül ne felejtsük el jól érezni magunkat! :)

Amennyiben bárki szívesen megosztaná tapasztalatát, észrevételeit, esetleg kérdezni szeretne, megteheti az eletembetegen@ahaverokesen.hu címen, illetve a Facebookon keresztül személyes üzenetben. Lehetőség van mindezt névtelenül az ask.fm oldalnak köszönhetően!

szeretettel_nb.jpg

A cikkben található képek saját illusztrációk, melyekre a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI törvény vonatkozik, így azt a szerző engedélye nélkül bármely más helyen (weboldal, nyomtatott irat stb...) közzétenni TILOS!

 

Mentés

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr6612627781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása