A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Egy darab belőlünk

A kampányfotózás története

2019. augusztus 15. - JBrigó

Hirtelen ötlet volt. Amióta létezik a blog, igyekszem a cikkeimben felhívni a figyelmet arra, hogy több autoimmun betegség láthatatlan az utca embere számára. Épp úgy küzdeni kell vele,ellene,mint a látható haverokkal.

Hiába törekszem azonban rövid, lényegre törő írásokra, hogy minél többen olvassák el, és informálódjanak. Biztos vagyok benne, hogy így sem jut el elég helyre egy csepp, foszlány, vagy morzsa. A mai modern világban a legnagyobb inger vizuális formában létezik. Tudtam azonnal, hogy ezt kell meglovagolni fotós kampány formájában, ahogy azt is, hogy olyan valaki kell, hogy a lencse másik oldalán álljon, aki pontosan tudja, milyen is küzdeni egy autoimmun betegséggel. Pávó Rékánál keresve sem találhattam volna alkalmasabbat erre, akinek történetével már itt, a blogon is találkozhatott a kíváncsi szemlélődő. Szerencsére azonnal igent mondott a felkérésemnek.

Tetszett neki is az ötlet, és a blog újdonsült tagjának, Briginek egyaránt, így bele is vágtam a dologba. Elkészítettem az esemény felhívását, és a jelentkezőket összegyűjtő csoportot.

69097643_898878400489448_4809311491079536640_n.jpgBrigi és Brigó egy képen, a fotózáson

Tekintve, hogy a blogot teljesen önerőből építettem és tartom fent, nem állt módomban finanszírozni ezt a mulatságot, így önköltséges bélyeget kapott az Itt vagyunk! névre keresztelt figyelem felkeltés. Őszintén? Féltem a kudarctól, attól, hogy senki sem szeretne pénzt, időt szánni erre, és nem utolsó sorban kiállni a nagyvilág elé azzal, amivel együtt kényszerül élni. Hamar rájöttem, tévedtem. Folyamatos volt a jelentkezés, és akik végül nem vettek részt, nem az anyagi vonzata miatt hagyták ki, amit álmomban sem gondoltam volna!

Egy szombati munkanapra esett a fotózás. A kánikula fejvesztve toporzékolt, és én aggódtam amiatt, hogy a hidegpárti gyerekem hogyan fogja viselni a fővárosi kiruccanást az időjárással karöltve, és persze nem utolsó sorban a kampányoló lányok. Hiszen a  fotósunk csípőjét kinyírta a kemó, a pillangólánynak, és a vitiligonak sem tesz jót a kétszáz fokos hőség. De én örültem! Raynaud pajti ugyanis elbújhat ilyenkor nyáron, én meg csak gúnyos mosollyal táncolhatok mögötte. Az ízületeim merevednek, és fellángolt épp a gyulladás, de ennek ellenére lelkes voltam.

Talán a kisgyermekes családok bélyege okozhatta, de eleve késéssel érkeztünk. Parkolóhelyet keresve már az autóból megláttam a zsigerből pózoló Brigit az ő epidermolysis bullosajával, és a lelkesen magyarázó Rékával, egy szuper árnyékos helyen, padok gyűrűjében. Megálltunk, összeszedtük a cuccainkat, gyereket a babakocsiba tettük, és vettem egy nagy levegőt. Izgultam! A lányokhoz lépve Réka édesanyja már azonnal fogadott is bennünket hatalmas jókedvvel, kedvességgel és lelkesedéssel, amiből akaratlanul is kölcsönöztem. A világnak ilyen emberekre van szüksége, és hihetetlen öröm és megtiszteltetés kinyílni egy kicsit az ő jóvoltukból nekünk, introvertáltaknak. 

Itt találkozhattam végre először személyesen Rékával, és Brigivel, és rajtuk kívül még más betegtársakkal is, ami sokkal valóságosabbá tette mindazt, amit évek óta csinálok.

Nem untatnék senkit, aki olvasásra adta a fejét a részletekkel. Viszont szeretném nagy dobra verni, hogy olyan fotózást sikerült szerveznem, és részt vennem rajta, ahol a fotós nem az utómunkára támaszkodva dologozott, vagy éppen fókuszált körmöt rágva a betegség jeleire. Olyan pár órát töltöttünk együtt, ahol mindannyian önmagunk lehettünk, és Réka ezt ragadta meg fényképezőgépén keresztül. A képek minket tükröznek, egy darabot belőlünk, nincsen színjáték, agyon retusálás, máz. Noha kampányfotóztunk, mindenki készíttetett közös képet szerettével, így igazán családias, kötetlen időtöltés, ismerkedés volt ez a nap, és nem utolsó sorban egy önzetlen ajándék a fotósunk jóvoltából.

Nyálas köszöngetés, hála és szeretet ecsetelése helyett beszéljenek inkább a "kulisszatitkos" képek, hamarosan pedig kampányolunk, és felhívjuk a figyelmet!

 

A kampány fotósa: Pávó Réka
Facebook: https://www.facebook.com/rekapavo
Blog: https://allinoneblogme.tumblr.com
Instagram: https://www.instagram.com/rekapavophoto/
E-mail: reka.pavo@gmail.com

sign2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr6615010510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása