A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Túlélni a gyerekekért

Életem betegen

2017. július 08. - JBrigó

Nagyobb megerőltetésre apró bevérzések a lábon, olykor izomfájdalommal, mindez a nyolcvanas években. Akkoriban még értetlenül állt az orvostudomány az ilyen, és hasonló tünetekkel szemben. A tünetek maradtak, felerősödtek, végül eltűntek, hogy aztán évek múlva újra mosolyogva állhassanak a történetet elmesélő hölgy ajtaján.

f2dc769350c9d5479385d3e67e4a598f.jpg
Fotó: Pinterest

Egy évvel ezelőtt bedagadt kezekre ébredt, kisizületi, majd később nagyizületi fájdalmak kísérték, megkeserítve a mindennapokat. Az akkor egy éves kisfiát segítség nélkül képtelenné vált önállóan felöltöztetni, tisztába tenni. A háziorvos beutalta a reumatológiára.

"Hetente visszahívtak kontrollra, több időt voltam a kartonozóban, mint a rendelőben. Komolytalan volt az egész. Családom megelégelve szenvedésem, keresett nekem egy magán reumatológust, aki az első alkalom után rájött,  hogy nem egyszerű izületi gyulladásról van szó."

Immunológiai vérvétel, immunológia felkeresése, vesebiopszia után a diagnózisok: Sjögren szindróma, Raynaud szindróma, és SLE. A nő most jól van, immunszupresszáns kezelést kap.

"Nekem a párom előtt volt egy férjem 37 évesen fél év alatt megölte a nyirok rák, itt maradtam 3 gyerekkel egyedül, úgy gondolkozom ha azt kibírtam, túléltem akkor ez sem foghat ki rajtam, ki kell bírnom, túl kell élnem a gyerekeimért. Kaptam egy új esélyt, egy társat, és egy gyereket kit fel kell nevelnem."

A mai világban már szerencsések vagyunk. Az autoimmun betegségek már orvosi körökben mozognak, így nagyobb az esély a helyes diagnózis felállítására, tünetmentességre. Fontos azonban, hogy az első tüneteket észlelve azonnal forduljunk orvoshoz, hogy időben segítséget kaphassunk, vagy esetlegesen kizárjuk a komoly betegségek lehetőségét.
A fenti rövid történet is jól mutatja, a megélt trauma, stressz, nagy valószínűséggel okozhat visszafordíthatatlan károkat. A kérdés csupán az, hajlandóak vagyunk - e más esetéből tanulni, odafigyelni magunkra, és elfogadni egyúttal ennek szükségességét. Ha nem küzdünk gyógyíthatatlan betegségekkel, vajon megéri a törekvést a megelőzésük?

szeretettel_nb.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr9312649323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása