A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

Online merengő

Kitekintő

2017. szeptember 27. - JBrigó

Egyedülálló módon itt már olvasható volt egy különleges írás. Olyan bejegyzés volt ez, amelyet egy egészséges ember írt, ő a The Minimal Jungle oldal bloggere. Ha eszembe jut, akkor megrohannak olyan érzelmek, mint a büszkeség, elismerés, még pedig azért, amiért vállalt egy olyan kihívást, amely egyáltalán nem illett az ő profiljába. Vállalta, hogy egy kis időre magára ölti egy általa választott autoimmun betegség öltözékét, és megpróbálja azt, amit eddig még senki: elképzeli, és leírja, milyen lenne, ha...és leírta! Megalkotta egy napját Hashimotoval.

Nézzük más szemével, vagy talán csak felszínesebben! Úgy vitte végig virtuális tollát a papíron, olyan lendülettel, amit az ő egészséges teste engedett. Hosszasan kutatva, alaposan végigfuttatva szemeit, betűről-betűre a különböző cikkeken formálta a szavakat egymás után. Kész volt arra, nyitott eléggé ahhoz, hogy tanuljon, méghozzá nem csak a Hashimotoról vagy a vele küzdő betegekről, hanem mindenkiről! Tiszteletreméltó, és remélem követendő példa Szandi esete, és az aktuális Kitekintő rovat segítségével most mi, betegek is fordulhatunk felé. Adhatunk neki pár percet, hiszen most rajtunk a sor, hogy kicsit megértsük, megismerjük őt. Ezúttal vele készítettem interjút, kíváncsi voltam nem csak az online merengő megalkotójára, hanem arra is, milyen benyomásokkal vitte véghez a neki adott "feladatot".

21318803_1946161682317073_3356292461581534339_o.jpg

Forrás: The Minimal Jungle blog

Kérlek mutatkozz be, mit kell tudni rólad!

Sziasztok! Engem Szandinak hívnak, 23 éves vagyok most. Tavaly diplomáztam angol szakon, közel áll hozzám ez a nyelv. Imádok olvasni, kávézni, teázni, vásárolni. Kedvenc sportom a foci egyébként, évekig űztem ezt a sportot, de nézni is nagyon szeretem. Falom a krimiket, a Harry Potter fanatizmusom kissé ijesztő lehet másoknak, a grafomániám pedig nem ismer határokat!

Miért kezdtél blogolásba?

Korábban is blogoltam egyébként, nem ez az első oldalam, a legelsőt 9 évvel ezelőtt kezdtem. Akkor még a napjaimról írtam, de sok dolgot nem akartam megosztani, mert személyes ismerősök is olvastak, ezért abbamaradt az a ,,napló". A jelenlegi blogomra úgy nézek, mint egy kis komódra, ahol mindegy, melyik fiókot húzzuk ki, rendezett és rendszerezett, és minden elem a személyiségem 1-1 darabját mutatja meg.

Miért ezt a témát választottad?

Igazából az a koncepció, hogy nincs semmiféle koncepció. Azért döntöttem így, mert az érdeklődési köröm bosszantóan széles, a blog pedig engem tükröz, ezért nem akarnám - és nem is tudnám - lekorlátozni 1 konkrét témára. Annyi minden foglalkoztat, miért ne lehetne a blog is ilyen témadús? (:

A blog olvasói először egy egyedülálló vendégposzt formájában ismerhettek meg. Milyen volt a ,,feladat"?

Igazi kihívás volt. Órákat töltöttem kutatással, jegyzetelgetéssel, keresgéléssel, hogy valami hiteleset tudjak írni. Minden pillanatát szerettem, jó volt kipróbálni magam úgy, hogy abszolút nem volt semmilyen alapom a témát illetően. Igyekeztem olyan bejegyzést összehozni, ami megállja a helyét úgy is, hogy nem (csak) laikusok olvassák, remélem, hogy sikerrel jártam.

Hogyan láttál neki a cikk megírásának és hogyan sikerült megírnod? Volt inspirációd?

A Google volt a legjobb barátom, a vendégposzt végén meg is említem, melyik oldalak segítettek a cikkben. A posztra nagyon sok ötletem volt egyébként, de a legjobbnak az tűnt, hogy hogy leírom, milyen lenne egy napom az adott betegséggel. Próbáltam beleképzelni magam a szituációba, mit éreznék, hogy viselkednék. Összesen egyébként nagyjából 5-6 órát dolgoztam a poszttal.

Tanított neked valamit ez a ,,feladat"? Ha igen, mit?

Sokat. Például azt, hogy nem szabad nem komolyan venni a dolgokat, orvoshoz kell menni, bármilyen apróságnak is tűnik az adott tünet. Nagyon meglepett, hogy egy betegség mennyi mindent kiválthat, le a kalappal azok előtt, akik ezt napi szinten tudják kezelni.

Szerinted szükség van változtatásra az autoimmun betegségeket illetően?

Megmondom őszintén, ezen a kérdésen gondolkodtam a legtöbbet, mit is válaszoljak. Azt gondolom, talán az volna a leginkább eredményes, ha az emberek tájékozottabbak lennének ebben a témában, mi is az az autoimmun betegség, mik lehetnek ezek, mit okozhatnak, stb.

Te is blogger vagy, és függetlenül attól, hogy egészséges vagy, neked is vannak mélypontok az életedben, érnek veszteségek, stb. Mi segít neked egy nehéz helyzetben, hogyan vészeled túl?

Lehet, hogy bután hangzik, de én mindig arra gondolok, hogy mindennél van rosszabb, és mások is voltak olyan/hasonló helyzetben, mint amilyenben én vagyok, és mégis mindannyian meg tudták oldani a problémát. Vannak jobb és rosszabb napok, ezt el kell fogadni. Azonban szerintem soha nem szabad belesüllyedni a negativitásba. Mindig inkább a megoldásra koncentrálok, nem a problémára, soha nem adom fel a dolgokat.

Elfojtod az érzelmeid, vagy gondosan ügyelsz arra, hogy kiadd, kifejezd azokat?

Is-is, helyzetfüggő. Amikor azt érzem, hogy ki kell adnom magamból, akkor megteszem, de vissza is tudom fogni magam, ha azt tartom helyesnek, aztán otthon kitombolom magam. :D

Mit üzennél a blogot olvasó és/vagy követő autoimmun betegeknek?

Azt, hogy szuperek vagytok mindannyian, le a kalappal előttetek, hogy napi szinten szembenéztek a betegségetekkel, és küzdetek ellene, ugyanúgy éltek, mintha nem is lenne semmilyen betegségetek. :)

 szeretettel_nb.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr8712899534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása