A határaim én vagyok.

Autoimmun blog

Autoimmun blog

A covid-oltás és ami (szerintem) mögötte van

Pokk Brigitta írása

2021. január 17. - JBrigó

Valószínűleg darázsfészekbe nyúlok bele ezzel a cikkel, és valójában az sem tiszta, hogy engem, az EB (Epidermolysis Bullosa) miatt, mennyire érint ez a covid-oltás, de szinte naprakészen követem a híradásokat és a tudnivalókat – utóbbiakból még meglehetősen kevés van.

 

cvd19.jpg

 

Sok a ködös információ, és szerintem elodázzák az oltás kötelező jellegét. Folyton burkoltan célozgatnak arra, hogy előbb-utóbb, ha vissza akarunk térni a rendes kerékvágásába az életnek, akkor bizony muszáj lesz beadatnia mindenkinek az oltást… azonban egyelőre vajmi kevés megerősítő vagy cáfoló tény van arról, hogy valójában kikre, milyen hatással van az oltás és, hogy kik is azok, akiknek abszolút nem szabad beadatniuk.

Súlyos kérdőjelek övezik azt, hogy biztonságos-e a védőoltás a 16 éven aluliak, a várandósok, szoptatós anyukák, és az immunhiányos emberek számára… kevés az adat, és bizonyos csoportokat ki is zártak a próbákból.
Információk szerint az oltás nem tartalmaz olyan tulajdonságot, ami a hétköznapokban előforduló, leggyakoribb allergiás reakciókat váltja ki az embereknél, ám a szakemberek mégsem javasolják, hogy az akár szénanáthások vagy állatszőrre allaergiások beoltassák magukat.

 

Ha csak ezekből a jelenlegi információkból indulunk ki, akkor nem túlzás azt mondani, hogy kábé a fél világnak nem lenne ildomos beadatnia a covid-oltást, mivel, még ha nincs is szem előtt annyira ez az adat, de az emberek többsége allergiás valamire, és sok az immunbeteg is a világban.
Én, személy szerint az EB miatt nem adatnám be magamnak az oltást. Még ha az általános és köztudatba ültetett hírek alapján, itthon súlyosabb mellékhatásokat senki nem tapasztalt, miután beadták az első, majd a második adagot. Szigorúan véve nem vagyok allergiás (vagyis semmi konkrétról nem tudok), s bár a szervezetemet is erősnek gondolom a helyzetemhez képest, ám ennek ellenére sem vagyok meggyőződve, hogy én beletartozom a biztonságosan olthatók kategóriájába.
Nyilván még bátran ki lehet jelenteni, hogy gyerekcipőben jár az oltás, és a tapasztalatok, adatok vele kapcsolatban, de nem tagadom, hogy szkeptikus vagyok, mert szerény véleményem szerint elodázzák a tényleges információkat és a lényegét.

A burkoltan „előbb-utóbb úgyis kötelező lesz” kijelentésektől egész egyszerűen égnek áll a hajam… Hallani már olyan légitársaságról, ami kikötötte, hogy majd csak oltott emberek vehetik igénybe a szolgáltatásukat. Illetve később akár a fesztiválon, vagy koncerteken való részvételt is köthetik ahhoz, hogy van-e valakinek oltási könyve… Lesújtó, hogy ez lehet a jövőnk… pláne, ha a későbbiekben, a fentebb említett kategóriákba eső emberekről kiderül, hogy nem olthatók, vagy nem javasolt számukra. Ez nettó diszkrimináció, már csak azért is, mert mire ezt az állapotot elérhetjük (szeretném azt mondani, hogy nem fogjuk, de sajnos erőteljesen arrafelé tartunk…) az emberek nagy része be lesz oltva; ergo, ők mitől fognak félni, ha olyanokkal találkoznak, vagy gyűlnek akár egy tömegbe, akik nincsenek beoltva? Szerintem ez egy elég érdekes kérdés… mert ha józanon belegondolunk, innentől kezdve nem lesz értelme oltáshoz kötni bizonyos szolgáltatásokat, vagy szórakozási lehetőségeket, mivel a nyájimmunitás kialakul és arányaiban több lesz az oltottak, mint az oltatlanok száma.

 

brigitta_sign.png

A bejegyzés trackback címe:

https://autoimmun.blog.hu/api/trackback/id/tr6016392908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása